Мотивація – ключ до пізнання
Людина, що не знає нічого,
може навчитися,
справа тільки в тому,
щоб запалити в ній
бажання вчитися
Д.Дідро.
Під таким гаслом пройшло засідання педагогічної ради з теми «Мотивація навчання - ефективний зворотний зв’язок учителя з учнями та підвищення якості знань».
Заступник директора Жендубаєва Л.С. у своїй доповіді визначила завдання школи щодо розвитку у дитини позитивної мотивації до навчальної діяльності, наголосила, що мотивація сприяє розвитку інтелекту, є рушійною силою удосконалення особистості. Ґрунтовний аналіз результатів моніторингу пізнавальних інтересів дітей виявив проблеми та потенціальні можливості педагогів щодо їх розв’язання.
Сташкевич В.Ф., учитель початкових класів, поділилась з колегами власним досвідом впровадження засобів мотивації учнів, навела приклади їх застосування на уроках. Вона зауважила, що головним в роботі педагога є віра в учня.
Вчитель історії Гулькевич О.М. повідомила про те, як вона ефективно використовує інформаційно - комунікативні засоби навчання з метою підвищення інтересу до вивчення предмету.
Думку видатних педагогів про те, що живильні сили для інтелектуального зростання йдуть від почуттів школярів, підтвердила вчитель зарубіжної літератури Гусєва Л.В., яка познайомила учасників педагогічної ради з прийомами, що заохочують учнів до читання з інтересом.
В процесі групової практичної роботи педагоги створили «Образ учня з високою мотивацією», «Будинок моєї мети», а група «Весняні мотивації» образно показала, яким має бути вчитель, щоб мотивація учнів до навчальної діяльності здійснювалась на високому рівні.
Педагоги засвідчили глибоку переконання: учитель - мотиватор обов’язково знайде можливість донести учням, що чим вищий ступінь самоповаги, тим кращі результати в навчанні; почуття радості й інтерес полегшують навчання; страх і напруженість ускладнюють процес пізнання; невдачі у навчанні можуть призвести до бажання його припинити.
У прийнятому педагогічною радою рішенні знайшли відображення конкретні заходи щодо підвищення мотивації дітей до освітньої діяльності.