Батьківські збори майбутніх першокласників

Як два крила у птаха, що допомагають йому вільно літати в безмежному просторі, так сім’я і школа створюють оптимальне навчальне середовище для вільного та повноцінного розвитку особистості молодшого школяра. Їх співробітництво є важливою умовою ефективної навчально-виховної роботи, спрямованої на створення атмосфери доброзичливості і взаєморозуміння з опорою на народні і сучасні педагогічні надбання, національну і світову культуру, вселюдські і національні моральні цінності. Спільна робота школи і родини ґрунтується на принципах гуманістичної педагогіки, приорітетності сімейного виховання, громадянськості, демократизму, гуманізації відносин педагогів і батьків, педагогізації батьків.

«Починати виховання дітей зі школи –

означає зводити будівлю на піску без фундаменту»
Н.Лубенець

Щороку у вересні тисячі дівчаток і хлопчиків шестирічного віку розпочинають свій шлях до школи. Шкільне дитинство від самого початку вимагає від дитини іншої позиції — вона стає школярем, учнем. Це - її перша соціальна роль.Початок навчання дитини у 1-му класі – це дуже відповідальний і досить складний період у житті дитини. Безумовно, легше пристосуватись до тих змін у житті, які пов'язані з початком навчання у школі і успішніше себе реалізувати зможе та дитина, яка готова до шкільного навчання.

Так, 14 лютого в школі були проведені організаційно-адаптивні батьківські збори для батьків майбутніх першокласників. У ході зборів були розглянуті питання щодо адаптації першокласників до школи та особливості організації навчально-виховної діяльності учнів першого класу. Важливо, щоб батьки, особливо на першому році навчання дитини, підтримували постійний зв'язок зі школою. Аби знати, як проявляє себе дитина, які в неї проблеми.

Перед батьками виступила директор школи Мазур Ольга Миколаївна, яка презентувала історію навчального закладу, здобутки педколективу та досягнення вихованців, розповіла про нормативні вимоги до учнів, познайомила зі Статутом школи. Також ознайомила батьків з особливостями навчання в школі, з режимом роботи, наддала інформацію про зарахування дітей до перших класів, представила батькам адміністрацію, вчителів, які навчатимуть першокласників та відповіла на запитання батьків.

Вчитель початкової школи Гонтарук Наталя Володимирівна розповіла про умови навчання учнів початкової школи та першокласників. Щоб навчання в сім’ї мало цілеспрямований характер і найкраще забезпечувало розвиток дитини, батьки повинні мати певні педагогічні знання, розуміти не тільки важливість, значення освітньої роботи з дитиною, а й методику цієї роботи. Також вони мають бути ознайомлені з обсягом знань і умінь, яким повинна володіти дитина, йдучи до школи. Тому вчитель намалювала приблизний «портрет» майбутнього першокласника. Зазначила, що важлива прикмета інтелектуальної готовності до школи – не просто розрізнені знання, уявлення про предмети і їхні властивості, а перш за все – вміння бачити зв’язки і закономірності, бажання дитини зрозуміти, що від чого і чому. Повідомила, що в школі створенні комфортні умови для навчання та виховання учнів (затишні класні кімнати, облаштовані кімнати для ігор та відпочинку в групі продовженого дня, ігрові куточки в кабінетах, організацію гарячого харчування).

Завершив батьківські збори виступ шкільного психолога Журбенко Оксани Михайлівни, яка розповіла про особливості розвитку дітей 6-річного віку, про способи визначення готовності дитини до навчання у школі.
Для успішної адаптації до школи досить уміння слухати, виконувати доручені завдання, контролювати свою поведінку та наявність терпіння. Батькам потрібно самостійно оцінювати свою дитину з різних сторін. А потім вже вирішувати, чи віддавати його в перший клас зараз або ще трохи почекати. Щоб не виникло проблем, необхідно визначити, сформовані чи на необхідному рівні такі розумові операції, як пам'ять і увагу. Інтелектуальна зрілість передбачає певний рівень розвитку мислення, пам'яті, сприйняття, мовлення та дрібної моторики. Майбутній першокласник повинен вміти: міркувати; виділяти суттєві ознаки предметів і явищ, доступні розумінню дитини; порівнювати предмети; знаходити відмінності і схожість; виділяти ціле і його частина; групувати предмети за певними ознаками; робити найпростіші висновки і узагальнення, утримувати в пам'яті певну кількість інформації, впевнено володіти ручкою. На початок навчання в школі дитина повинна бути добре емоційно стійка.. Адже школа - це не тільки уроки, а ще й вчителі та однокласники. Познайомила з основними правилами батьківської поведінки в організації навчання. Проінформувала батьків як зрозуміти дитину, надала поради, що допоможуть подолати ті чи інші форми дезадаптації, усунути причини, що її викликають. Запропонувала кілька порад батькам першокласників. Закликала підтримувати своїх дітей, проявляти до них максимум уваги!

Батьківські збори для батьків майбутніх першокласників пройшли цікаво та змістовно. Присутні висловили подяку за інформацію, поради, відповіді на запитання, які вони отримали. Збори закінчилися переглядом відео ролику, створеного старшокласниками, «Моя рідна школа».

За попередніми даними заяви в школу вже подали приблизно така кількість батьків першокласників, з якої можна буде вже створити три класи, а ще 6 місяців до 1 вересня. Орієнтовно буде набрано не менше 4-х класів, але у разі проблем з набором у 5-й клас перевага у наборі в 4 класи буде тим, хто надасть заяву раніше.

/Files/images/Увага.JPG

/Files/images/Чи готова дитина.JPG

/Files/images/Батьки.JPG

/Files/images/Виступ директора.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 2291