Коучинг вчителів суспільних дисциплін міста Миколаєва у нашій школі
10 березня у школі відбувся коучинг для вчителів історії навчальних закладів міста «Медіаосвіта на уроках суспільних дисциплін як засіб формування критичного мислення учнів».
Методист Миколаївського науково-методичного центру Майборода Лариса Миколаївна не випадково обрала нашу школу для проведення такого заходу. Протягом п’яти років педагогічний колектив був учасником Всеукраїнського експерименту «Науково-методичні засади впровадження вітчизняної моделі медіаосвіти в навчально-виховний процес» і досвід наших вчителів заслуговує на вивчення та поширення.
На початку заходу «посланці музи історії Кліо», учні 6А класу Орленко А. і Вовк Є, щиро привітали присутніх учасників коучингу, поздоровили жінок з весняним святом та побажали плідної творчої роботи.
У презентації навчального закладу директор школи Мазур Ольга Миколаївна сконцентрувала увагу присутніх на досягненнях школи, продемонструвала дипломи й нагороди за участь у Міжнародних виставках і форумах, що підтверджують професіоналізм адміністрації і педагогів, їх творчі здобутки.
Лариса Миколаївна наголосила, що заняття відбувається у формі коучингу, і у своїй презентації розкрила зміст і значення медіаосвіти у викладанні предмету. Зазначила, що сьогодні перед педагогом стоїть завдання: як організувати урок, з використанням технології медіаосвіти, щоб школяреві було цікаво на занятті, щоб він сам знаходив в медіатексті необхідну інформацію, розмірковував, робив висновки, ставив питання, і щоб у нього виникало бажання розбиратися в цьому і надалі. При цьому цілі занять з використанням медіатекстів пов'язуються з навчанням школярів сприйняттю медіатекстів різних видів і жанрів; розвитком критичного мислення, умінь аналізу медіатекстів; включенням медійної інформації в освітній контекст уроку; формуванням умінь знаходити, створювати, передавати і сприймати медіатексти з використанням різної техніки – відео, комп'ютер, мультимедіа та ін.
Шкільний психолог Журбенко Оксана Михайлівна у своєму змістовному виступі «Медіаінформаційна безпека особистості. Запобігання деструктивному впливу на особистість» розкрила поняття інформаційної безпеки, познайомила з ризиками, які очікують користувачів мас-медіа, та засобами їх попередження.
Вчителі історії Гулькевич О.М. і Козловська О.Є. провели відкриті уроки з учнями 10А і 8В класів з використанням медіаінформації різних видів, а після уроків – практичне заняття з учасниками коучингу у медіамайстерні «Фензін».
На завершення коучингу психолог Оксана Михайлівна організувала рефлексію «Валіза, м’ясорубка і кошик», під час якої вчителі шкіл міста виявили значний інтерес і задоволення, та взяли з собою у «валізу» корисну інформацію для викладацької діяльності, а у «м’ясорубку» відібрали матеріали для подальшого опрацювання.
Отже, коучинг збагатив арсенал педагогів сучасними методами і прийомами медіаосвіти.
.